Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") na portáli www.trabaldo.sk
Preambula
A. Podľa ustanovenia § 14 a zákona č. 190/2003 Z. z. o strelných
zbraniach a strelive a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov (ďalej len „zákon o strelných zbraniach a
strelive“), nesmie sa uzatvárať zmluva na diaľku, ktorej predmetom je
nákup a predaj zbrane alebo streliva inej ako zbrane kategórie D,
streliva pre zbraň kategórie D, hlavných častí a súčastí zbrane
kategórie D.
Podľa § 2 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z. v znení neskorších predpisov,
zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi predávajúcim a
spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo
viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej
prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla,
elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového
katalógu.
B. Podľa ustanovenia § 34 ods. 3 a zákona o strelných zbraniach a
strelive, držiteľ zbrojnej licencie smie uzatvárať zmluvu na diaľku,
ktorej predmetom je nákup a predaj zbrane inej ako zbrane kategórie D,
streliva iného ako pre zbraň kategórie D a hlavných častí a súčastí
zbrane inej ako zbrane kategórie D, len s iným držiteľom zbrojnej
licencie alebo inou osobou, ktorá je oprávnená v rámci svojej
podnikateľskej činnosti na nákup a predaj zbraní a streliva.
C. Vzhľadom na vyššie uvedené platné zákonné ustanovenia náš obchod
neuzatvára zmluvu na diaľku (napr. prostredníctvom web stránky, e-mailu,
poštovej objednávky na dobierku, využitím webového sídla, elektronickej
pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu a
pod.), ktorej predmetom je nákup a predaj zbrane a/alebo streliva
kategórie A, B, C. Pokiaľ sú v prehľade tovaru uverejneného na našej web
stránke, resp. v našich katalógoch, uvedené zbrane a strelivo do nich
kategórie A, B, C, tento prehľad slúži len pre orientáciu v našej ponuke
tovarov, nie je však záväzným návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy.
D. Kupujúci, ktorý je držiteľom príslušného zbrojného preukazu, je v
zmysle zákona povinný uzatvárať zmluvu o kúpe zbrane a streliva do nej
výlučne osobne, a to buď návštevou našej kamennej predajne alebo po
dohode na osobnom stretnutí so zástupcami, resp. zamestnancami
predávajúceho.
E. Držitelia príslušnej zbrojnej licencie môžu uzatvoriť zmluvu o kúpe
nášho tovaru aj formou zmluvy na diaľku, ani v takomto prípade náš
prehľad ponúkaných tovarov na predaj uverejnený na našej web stránke,
resp. v katalógu nepredstavuje záväznú ponuku na uzatvorenie zmluvy na
diaľku, ale predstavuje len orientačnú ponuku tovarov. Zmluva o kúpe
nášho tovaru sa vždy uzatvára osobitne pre každý prípad zvlášť. Ceny
zbraní a streliva do nich kategórie A, B, C uvedené v prehľade na našej
web stránke, resp. v katalógu sú orientačné a stanú sa záväznými až po
uzavretí kúpnej zmluvy.
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z
kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je TACTICAL DC s.
r. o., so sídlom: Pod Dráhami 1960/15, 96001 Zvolen , IČO: 44599854,
DIČ: 2022774875, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská
Bystrica, oddiel sro, vložka číslo: 16186/S, konajúca prostr.: Miroslav
Daxner - konateľ (ďalej len „predávajúci“), a kupujúcim, ktorej
predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom internetovej stránky
elektronického obchodu predávajúceho v prípadoch, keď je možné uzatvoriť
zmluvu na diaľku, ako aj prostredníctvom osobitnej zmluvy v prípadoch,
keď nie je možné uzatvoriť kúpnu zmluvu formou zmluvy na diaľku, pričom v
takomto prípade tieto VOP predstavujú všeobecné obchodné podmienky,
ktoré sú súčasťou osobitnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami.
Predávajúci a kupujúci sa pre potreby týchto VOP ďalej označujú aj ako
„zmluvné strany“. Kontaktné údaje predávajúceho:
e-mail: info@trabaldo.sk
telefón: +421 911 106 107
poštová adresa: TACTICAL DC s.r.o., Pod Dráhami 1960/15, 96001 Zvolen Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
Odbor výkonu dozoru tel. č.: 048/412 49 69, 048/415 18 71, fax. č: 048/4124 693
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto VOP a ich
ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté ako
zmluvy na diaľku na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu (ďalej aj „internetový obchod“), ktorú prevádzkuje predávajúci,
na základe ktorej predávajúci dodá tovar uvedený na predmetnej
internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len „kúpna zmluva“) a na všetky
vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní
kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.3. Tieto VOP sú tiež neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej
medzi predávajúcim a kupujúcim mimo elektronického obchodu, pričom
kupujúci súhlasí s tým, že tieto VOP a ich ustanovenia sa budú vzťahovať
aj na akúkoľvek zmluvu uzatvorenú medzi zmluvnými stranami inak ako vo
forme zmluvy na diaľku. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria
písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, budú
ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred VOP.
1.4. Zoznam tovaru na akejkoľvek internetovej stránke elektronického
obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci, je katalógom bežne dodávaného
tovaru a predávajúci negarantuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených
tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre kupujúceho potvrdená na základe
objednávky alebo dopytu kupujúceho.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Prejav vôle kupujúceho smerujúci k uzavretiu kúpnej zmluvy s
predávajúcim, ktorý je určený predávajúcemu, je návrhom na uzavretie
kúpnej zmluvy (ďalej len „objednávka“), ak je dostatočne určitý a
vyplýva z neho vôľa kupujúceho, aby bol viazaný v prípade jeho prijatia
predávajúcim. Kupujúci urobí objednávku vo forme e-mailovej správy
zaslanej predávajúcemu a/alebo vo forme kupujúcim vyplneného a
odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky elektronického
obchodu predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej objednávky
kupujúceho predávajúcemu.
2.2. Vyhlásenie urobené predávajúcim alebo iné jeho včasné konanie, z
ktorého možno vyvodiť jeho súhlas, je prijatím návrhu kupujúceho na
uzavretie kúpnej zmluvy. Prijatie návrhu predávajúcim nadobúda účinnosť
okamihom, keď vyjadrenie súhlasu s obsahom návrhu dôjde kupujúcemu vo
forme e-mailového „potvrdenia objednávky“ predávajúcim o akceptovaní
objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúceho a po overení
dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného
kupujúcim. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá
okamihom, keď prijatie návrhu na uzavretie zmluvy nadobúda účinnosť, t.
j. keď predávajúci e-mailom zašle kupujúcemu potvrdenie objednávky.
Mlčanie alebo nečinnosť predávajúceho samy o sebe neznamenajú prijatie
a/alebo potvrdenie objednávky.
2.3. Potvrdenie objednávky, ktoré obsahuje dodatky, výhrady, obmedzenia
alebo iné zmeny zo strany predávajúceho, sa považuje za nový návrh
urobený zo strany predávajúceho. Prijatím návrhu je však odpoveď, ktorá
vymedzuje obsah navrhovanej zmluvy inými slovami, ak z odpovede
nevyplýva zmena obsahu navrhovanej zmluvy.
2.4. Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom
obchode predávajúceho sú uvádzané vrátane DPH. Automaticky vykonávané
„oznámenie o prijatí objednávky“ do automatizovaného informačného
systému predávajúceho, ktoré kupujúci obdrží na svoju e-mailovú adresu
ihneď po odoslaní objednávky, sa nepovažuje za záväzné potvrdenie
objednávky, resp. uzavretie zmluvy; toto oznámenie má len informatívny
charakter za účelom upovedomenia kupujúceho o zaregistrovaní jeho
objednávky v informačnom systéme predávajúceho. Na e-mailovú adresu
kupujúceho budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie
ohľadom jeho objednávky.
2.5. Potvrdenie objednávky obsahuje najmä, nie však výlučne, údaje o
názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy,
ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote
tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene,
podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto
doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno,
sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné
údaje.
2.6. Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo
telefonicky predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky
predávajúcemu oznámenie, najneskôr však do obdržania potvrdenia
objednávky predávajúcim, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v
oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného
tovaru. V prípade zrušenia objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu
žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že kupujúci
zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia
objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v
lehote do 15 (pätnástich) pracovných dní od zrušenia objednávky prevodom
na bankový účet kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný
spôsob vrátenia kúpnej ceny.
2.7. V prípade prebiehajúcej osobitnej ponuky ceny tovarov sa predaj
tovaru na internetovej stránke predávajúceho spravuje okrem týchto VOP
aj záväznými podmienkami príslušnej osobitnej ponuky ceny tovarov (napr.
predaj akciového tovaru za zľavnené ceny, množstevné zľavy, a pod.). V
prípade, že kupujúci objedná tovar v rozpore s podmienkami príslušnej
osobitnej ponuky ceny tovarov, predávajúci je oprávnený objednávku
kupujúceho odmietnuť. O odmietnutí objednávky bude kupujúci informovaný
prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti
mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote v lehote do 15
(pätnástich) pracovných dní na ním určený bankový účet, pokiaľ sa s
predávajúcim nedohodne inak.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1. Predávajúci je povinný:
- dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v
dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na
prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
- zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo
elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie
tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v
slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).
3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť totožnosť kupujúceho alebo
osoby poverenej k odberu objednaného tovaru pri osobnom odbere tovaru na
svojich predajniach a to v prípadoch, kedy je dodávka tovaru kupujúcim
platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu alebo
prostredníctvom faktúry so splatnosťou. Predávajúci je oprávnený
kedykoľvek odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s kupujúcim v prípade ak
zistí, že kupujúci nie je spôsobilý na uzavretie kúpnej zmluvy v zmysle
osobitných právnych predpisov (napr. nedostatok veku).
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1. Kupujúci je povinný:
- prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,
- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane náhrady nákladov na doručenie tovaru,
- nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,
- potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a
mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov, katalógov, typových
listov a vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho alebo na iných médiách.
5.2. Predávajúci je povinný objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať
kupujúcemu v lehote do 30 (tridsiatich) pracovných dní odo dňa
zaplatenia kúpnej ceny za tovar kupujúcim; túto dodaciu lehotu kupujúci
bez výhrad akceptuje.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v
potvrdení objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak kupujúci
tovar neprevezme do 7 (siedmych) pracovných dní po uplynutí lehoty
uvedenej v kúpnej zmluve, záväznom potvrdení objednávky alebo
jednostranne predĺženej predávajúcim, je predávajúci oprávnený účtovať
kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 5,00 € (slovom: päť eur) za každý deň
uskladnenia tovaru. Po uplynutí 14 (štrnástich) pracovných dní odo dňa,
keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, ale ho neprevzal, je
predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej
osobe.
5.4. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch,
prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho udávané výrobcom sa môžu
odlišovať od skutočnosti o ± 3 % z uvedenej hodnoty.
5.6. Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v potvrdení objednávky
predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené
v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne
alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala na to spôsobilá osoba, ktorú
splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného
v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru.
Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve
je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a
dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie.
5.8. Ak bude potrebné dodávku objednaného tovaru opakovať z dôvodu
neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky
náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie
tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo výške uvedenej v
bode 5.3. tohto článku týchto VOP.
5.9. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu
uvedenú v potvrdení objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia
tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím
prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a
odovzdaní tovaru.
5.10. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho
obal, bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že kupujúci zistí, že
tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto
skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav
tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim
je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a
povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe
takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže predávajúci po
uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku
tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných chýb tovaru
dodať kupujúcemu nový tovar.
5.11. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v
lehote uvedenej v 5.2. týchto VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a
predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v
lehote do 15 (pätnástich) pracovných dní od doručenia odstúpenia od
kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený
kupujúcim.
5.12. Kupujúci ku každej zásielke obdrží e-mailom faktúru, ktorá je súčasne aj záručným listom k objednanému tovaru.
5.13. Spôsoby platieb: Kupujúci môže po dohode s predávajúcim zaplatiť kúpnu cenu platbou bankovým prevodom na účet.
5.14. Všetky platby mimo platby realizovanej kupujúcim v hotovosti pri
prevzatí objednaného tovaru na prevádzke predávajúceho sú zaťažené
príslušnými poplatkami na ťarchu kupujúceho.
5.15 Platba bankovým prevodom na účet. Ak si kupujúci zvolí platbu
bankovým prevodom, automaticky predávajúci na e-mail kupujúceho po
potvrdení objednávky zašle zálohovú faktúru. Po pripísaní platby na
bankový účet predávajúceho, kupujúci obdrží na ten istý e-mail daňový
doklad. Tento úkon vykonáva automatizovaný informačný systém
predávajúceho vždy nasledujúci pracovný deň. Pri platbe vopred prevodom
na účet, môže byť termín dodania ovplyvnený termínom uhradenia platby.
Je nutné, aby bola čiastka pripísaná na bankový účet predávajúceho
najneskôr do 5 (piatich) pracovných dní po potvrdení objednávky v
opačnom prípade je možné považovať objednávku za zrušenú. Pri osobnom
odbere tovaru, je nutné predložiť doklad totožnosti (občiansky preukaz,
pas).
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru
dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v
čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru
(ďalej len „kúpna cena“) formou bezhotovostného prevodu na bankový účet
predávajúceho, uvedený v záväznom potvrdení objednávky.
6.2. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá
kúpna cena pripísaná na bankový účet predávajúceho.
6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy.
6.4. Náklady spojené s montážou a príp. vynášaním tovaru nie sú zahrnuté
v kúpnej cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný
kupujúcemu poskytnúť.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď
prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase,
keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar
neprevezme.
8. Ochrana osobných údajov kupujúcich
8.1. Podľa ustanovenia § 14 zákona o strelných zbraniach a strelive,
zbraň kategórie D alebo strelivo do tejto zbrane môže nadobudnúť do
vlastníctva právnická osoba alebo fyzická osoba staršia ako 18 rokov,
ktorá je v plnom rozsahu spôsobilá na právne úkony. Držiteľ skupiny A a C
zbrojnej licencie vedie evidenciu o predaji zbraní kategórie D v
záznamovej knihe. Vzhľadom na zákonom uloženú povinnosť viesť záznam o
predaji zbraní kategórie D, predávajúci upozorňuje kupujúceho, že od
neho bude požadovať oznámenie určených osobných údajov, pričom kupujúci
uzavretím zmluvy o kúpe zbrane kategórie D a/alebo streliva do nej
čestne vyhlasuje, že je v plnom rozsahu spôsobilý na právne úkony a že
dosiahol vek 18. roku života, a zároveň udeľuje súhlas so spracovaním
osobných údajov na účely uzavretia zmluvy podľa týchto VOP a vedenia
príslušnej evidencie podľa osobitného zákona, a to podľa okolností v
rozsahu meno, priezvisko, bydlisko, trvalý pobyt, dátum a miesto
narodenia, rodné číslo, číslo občianskeho preukazu alebo cestovného
pasu, číslo zbrojného preukazu, číslo zbrojnej licencie, štátnu
príslušnosť, telefónne číslo, e-mailová adresa, IČO. Predávajúci je
oprávnený vyhotovovať si kópie identifikačných preukazov kupujúceho
uvedených v predchádzajúcej vete, s čím kupujúci súhlasí.
8.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou
osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu
trvalého bydliska vrátane PSČ, rodné číslo, číslo telefónu a e-mailovú
adresu. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je
právnickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno,
adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
8.3. Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu čestne vyhlasuje, že
súhlasí v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane
osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby
predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré
sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci
zároveň poskytuje predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných
údajov inej osobe a cezhraničným prenosom osobných údajov za účelom
uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.
8.4. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho
zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia
účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení
účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov
kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať
kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od
doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
8.5. Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať svoje osobné údaje priamo v
on-line režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej
sekcii, ihneď po prihlásení.
8.6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ
osobné údaje bude získavať výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy
medzi predávajúcim a kupujúcim.
8.7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ
nebude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené v bode 8.6.
VOP osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali
výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že
ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
8.8. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 2 písm. i) ZnOOÚ
bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať
spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym
predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas
dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou
odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti
ustanovenej predávajúcemu.
8.9. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní svojich
osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu podľa § 15 ods. 1 písm.
a) až e) druhý až šiesty bod ZnOOÚ; pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 5
ZnOOÚ je kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a
vyhodnocovania operácií,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,
- vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- opravu alebo likvidáciu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil;
ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže
požiadať o ich vrátenie,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
- blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred
uplynutím času jeho platnosti, ak prevádzkovateľ spracúva osobné údaje
na základe súhlasu dotknutej osoby
8.10. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči
- spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo
budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať
ich likvidáciu,
- poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) ZnOOÚ na účely priameho marketingu.
8.11. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti alebo osobne, ak
vec neznesie odklad, má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať
- voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm.
a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo
predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom
chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto
spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a
preukáže sa, že námietka dotknutej osoby je oprávnená, prevádzkovateľ
je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietala,
bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti
dovolia,
a nepodrobiť sa rozhodnutiu prevádzkovateľa, ktoré by malo pre ňu
právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne
na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov.
Dotknutá osoba má právo žiadať prevádzkovateľa o preskúmanie vydaného
rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania,
pričom prevádzkovateľ je povinný žiadosti dotknutej osoby vyhovieť, a to
tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená
osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia prevádzkovateľ
informuje dotknutú osobu v lehote podľa § 29 ods. 3 ZnOOÚ. Dotknutá
osoba nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v
ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov
dotknutej osoby, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas
existencie zmluvných vzťahov prevádzkovateľ vydal rozhodnutie, ktorým
vyhovel požiadavke dotknutej osoby, alebo ak prevádzkovateľ na základe
zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených
záujmov dotknutej osoby.
9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
9.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu
vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo
vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov
vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od
neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v
lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom
obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení.
Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať
kupujúceho a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti kupujúcim
vrátiť kupujúcemu finančné prostriedky za tovar dohodnutý v kúpnej
zmluve v lehote do 15 (pätnástich) dní od oznámenia o odstúpení od
zmluvy, a to prevodom na bankový účet určený kupujúcim. Pri náhradnom
plnení je predávajúci povinný kupujúcemu dodať tovar v rovnakej kvalite a
cene.
9.2. Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy
do 14 (štrnástich) kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru tam, kde
ide o predaj tovaru, alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby v
prípade služby. Odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy sa kúpna zmluva
od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný spolu s potvrdením
objednávky kupujúceho zaslať kupujúcemu tieto VOP, Prílohu č. 1
(POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY) a
Prílohu č. 2 (VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY), všetko v
elektronickej alebo listinnej podobe.
9.3. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že
predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa z. č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a
doplnení niektorých zákonov. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy pred úplným
poskytnutím služby, je povinný zaplatiť len za už poskytnutú časť
služieb.
9.4. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou v zmysle platných právnych predpisov.
9.5. Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním
tovaru sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena za
uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrh na
uzavretie kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na
internetovú stránku predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a
odoslal formulár na objednanie tovaru na internetovej stránke alebo
napísal a odoslal e-mail s objednávkou tovaru v trvaní 30 minút.
9.6. Podľa z. č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o
zmene a doplnení niektorých zákonov kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy,
predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným
súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že
vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu
cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému
môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné
vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase
uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30
dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže
ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ
výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a
zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov
potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas
návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby
alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom
obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava
tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo
poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a
podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom
čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa
jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu
stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
10. Alternatívny spôsob riešenia sporov
10.1. Vážený spotrebiteľ. Ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva,
alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu,
svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu:
info@trabaldo.sk.
10.2. Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu
neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu,
prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe
novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny)
spôsob riešenia sporov.
10.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj
na webovom sídle príslušného ministerstva a každého subjektu
alternatívneho riešenia sporov.
10.4. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016
je tu:
http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s.
Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
10.5. Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk.
10.6. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:
- ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;
- ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie
sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a
podobne.
10.7. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK.
Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v
EÚ.
10.8. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je Reklamačný poriadok, ktoré
sú uverejnené prostredníctvom internetovej stránky elektronického
obchodu predávajúceho a pre zmluvné strany sú rovnako záväzné ako tieto
VOP.
11.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP a Reklamačného
poriadku. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP a
Reklamačného poriadku je splnená ich uverejnením prostredníctvom
internetovej stránky elektronického obchodu predávajúceho.
11.3. V prípade, ak je kúpna zmluva medzi zmluvnými stranami uzatvorená v
písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
11.4. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu
používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa
doručenia) podľa týchto VOP do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu, resp.
odovzdaním tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy predávajúcemu.
11.5. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom
listových zásielok a telefonicky.
11.6. Práva a povinnosti zmluvných strán týmito VOP alebo Reklamačným
poriadkom výslovne neupravené sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej
republiky.
11.7. Tieto VOP a Reklamačný poriadok nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním objednávky kupujúcim predávajúcemu.
11.8. Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že si tieto
VOP a Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Reklamačný poriadok
(zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie) na portáli www.trabaldo.sk
1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v rozsahu príslušných právnych
predpisov a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u
predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku. Informácie o
servisných miestach pre záručný servis sú uvedené na záručnom liste,
resp. budú kupujúcemu v prípade potreby poskytnuté na požiadanie
telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje tento Reklamačný poriadok v
platnom znení zverejnený na internetovej stránke predajcu www.trabaldo.sk.
Tento Reklamačný poriadok je súčasťou Všeobecných obchodných podmienok
predávajúceho („VOP“). Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu
potvrdzuje, že si Reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním
súhlasí a zároveň potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a
spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu
uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. § 18 ods. 1
zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona
Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“).
3. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné podmienky.
4. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar,
ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci,
vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
5. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru v zmysle bodu 5.10 VOP.
6. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vád po
predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu
oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu so záručným listom a dokladom
o zaplatení.
7. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v sídle
predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar
do sídla predávajúceho a spíše záznam o uplatnení reklamácie s
predávajúcim. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby
oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len
„určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo
ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci. Reklamačné konanie
tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy
sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- uplatnenie reklamácie u predávajúceho,
- doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
8. Deň uplatnenia reklamácie je dňom začiatku reklamačného konania.
Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak
predávajúci alebo určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo
určenej osobe). V prípade akýchkoľvek nejasností sa obráťte na
spoločnosť TACTICAL DC s. r. o. na číslo +421 911 106 107, prípadne na
e-mail info@trabaldo.sk.
9. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni,
v ktorej je prijatie reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u
určenej osoby v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
10. V mieste určenom na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný
zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v súlade s
ust. § 18 ods. 3 Zákona.
11. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o
uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim,
napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorej je povinný
presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5 Zákona a poučiť
kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623
z. č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov
(ďalej len „OZ“). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o
uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o
uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
12. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle
ust. § 622 a ust. § 623 OZ uplatňuje, je predávajúci alebo určená osoba
povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona
ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného
konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku
reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených
prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však
nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení
reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci
kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom
a doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom
doručený reklamačný protokol.
13. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu
vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na
odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná
doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo
dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
14. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol
predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s
prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená,
musel vedieť.
15. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný obdobný tovar s porovnateľnými technickými parametrami.
16. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
- nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru,
- neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými
normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
- poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
- poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
- neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom,
statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
- zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
17. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- opravou tovaru,
- výmenou tovaru,
- vrátením kúpnej ceny tovaru,
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
18. Predávajúci je povinný o určení spôsobu vybavenia reklamácie a o
vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30
(tridsiatich) dní odo dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom
poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo
prostredníctvom e-mailu.
19. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre jednotlivé prípady
stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru
kupujúcim.
20. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
21. V prípade výmeny tovaru za nový obdrží kupujúci k vymenenému tovaru
nový doklad. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba
znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
22. Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky, bezplatné.
23. Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa týchto reklamačných a
obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom:
- predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo
- predávajúci vadný tovar vymení.
24. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát
opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych
odstrániteľných vád, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne
užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho podľa týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu
nasledujúcim spôsobom:
- výmenou tovaru za tovar iný, funkčný, rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
- v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny.
25. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené pri uplatnení reklamácie.
26. Pre účely reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu
považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dvakrát.
27. Pre účely reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných vád
považuje výskyt viac ako troch rôznych odstrániteľných vád súčasne.
28. Pre účely reklamácie sa za dobu, počas ktorej po uzavretí kúpnej
zmluvy nemôže kupujúci pre vady tovaru riadne užívať tovar, považuje
doba, ktorá tvorí spolu viac ako 180 dní. |